Wat kost een zieke werknemer?

Ziek zijn we allemaal wel eens. Maar krijgt u als werkgever te maken met langdurig ziekteverzuim, dan moet u rekening houden met aanzienlijke verzuimkosten. U bent namelijk wettelijk verplicht om minimaal 70% van het loon gedurende 104 weken door te betalen. Hiervoor kunt u een ziekengeldverzekering afsluiten. Die vergoedt een deel van het loon van uw zieke werknemer. Maar u kunt ook te maken krijgen met andere kosten, zoals voor vervangend personeel en de begeleiding en re-integratie van uw zieke medewerker. Volgens berekeningen van TNO kost het doorbetalen van het loon van een zieke werknemer gemiddeld € 230,- per dag. Met de extra kosten erbij kan dit oplopen tot ruim € 400,- per dag. Zorg dus dat u een goed personeels- en verzuimbeleid voert binnen uw organisatie. Daarmee houdt u grip op de kosten van verzuim!
Kvk nummer 27209253| WFT nummer 12008766| Disclaimer| PrivacyWebsite by DenK Internet Solutions
Top